PROTOKÓŁ Z POSIEDZENIA ZARZĄDU NR 08/2008

POTOKÓŁ ZARZĄDU NR 8/2008

 

z posiedzenia Zarządu, w dniu 30 stycznia 2008 roku.

 

Obecni na posiedzeniu:

1. Piotr Iwan - Prezes Zarządu

2. Małgorzata Szwed - Z-ca Prezesa Zarządu

3.Dariusz Lisek - Członek Zarządu

4. Agata Kowalska - Członek Zarządu

5. Anna Szabat-Chruściel - Protokolant

 

Porządek obrad:

1. Otwarcie obrad i przyjęcie porządku obrad.

2. Sprawy członkowsko-mieszkaniowe.

3. Sprawy finansowe.

4. Sprawy bieżące.

5. Pytania i wątpliwości członków Zarządu.

 

Ad. 1

Otwarcia i przyjęcia porządku obrad dokonał Prezes Spółdzielni Piotr Iwan.

Następnie odczytano i zatwierdzono protokół z ostatniego posiedzenia Zarządu.

Ad.2

- Użytkownik lokalu zam. Kraśnik ul. Krasińskiego 8/24 przyjęto w poczet członków w związku z zawartą umową o budowę lokalu mieszkalnego przy ul. Popiełuszki 1a;

- Użytkownik lokalu zam. Kraśnik u. Grunwaldzka 8/7, przyjęto w poczet członków w związku ze stwierdzeniem nabycia spadku po zmarłych rodzicach.

Ad.3

- Główna Księgowa omawiała sytuację finansową Spółdzielni;

- w związku z przeprowadzoną inwentaryzacją Główna Księgowa złożyła wniosek
o zlikwidowanie i zdjęcie ze stanu magazynowego materiałów zgodnie z przedstawionym wykazem;

- Zarząd zapoznał się propozycją rozksięgowania kosztów ogólnozakładowych przedstawioną przez Główną Księgową;

- Główna Księgowa zawiadomiła członków Zarządu, że została uregulowana faktura wystawiona przez Przedsiębiorstwo Instalacji Sanitarnych i Elektrycznych INTERBUD Sp.
z o.o.

- Główna Księgowa zawiadomiła członków Zarządu, że Urząd Miasta nie przychylił się do podania Spółdzielni w sprawie umorzenia naliczonych odsetek w kwocie 434,50 zł od wpłat z tytułu wieczystego użytkowania za rok 2005. W 2005 r. Spółdzielnia była w trakcie wykupu gruntów będących w wieczystym użytkowaniu i opłaty za wieczyste użytkowanie były dokonywane proporcjonalnie do czasu dokonania wykupu gruntów na własność Spółdzielni. Prezes zlecił Głównej Księgowej aby porozumiała się w tej sprawie z Radcą Prawnym;

- Zarząd zapoznał się z przedstawionym przez Główna Księgową wykazem papierów wartościowych i ich rentowności za lata 2006-2007.;

- Zarząd zapoznał się ze stanem papierów wartościowych na dzień 28.01.2008 r.;

- Zarząd zapoznał się z zestawieniem funduszy wg stanu na dzień 28.01.2008 r. (nabycia
 i zbycia w ciągu roku);

Ad.4.

- pismo Państwa  z prośbą o rozwiązanie zawartej umowy o budowę lokalu mieszkalnego w bloku przy ul. Popiełuszki 1a/16 oraz zwrot wpłaconej I raty w kwocie 37 350 zł. Państwo na w/w mieszkanie znaleźli nabywcę. Specjalista ds. członkowsko-mieszkaniowych poinformował członków Zarządu, że w dniu 29.01.2008 r. z Panią  została zawarta umowa o budowę mieszkania
w budynku przy ul. Popiełuszki 1a/16 i została wpłacona I rata na mieszkanie. W związku z powyższym Zarząd wyraził zgodę na zwrot wpłaconej kwoty Państwu;

- pismo Pani  zam. Kraśnik ul. Miedziana 12, z prośbą o polubowne załatwienie sprawy w sprawie grafitti namalowanych przez syna Pani na blokach mieszkalnych należących do Spółdzielni. Pani prosi o polubowne załatwienie sprawy na etapie Komisariatu Policji bez konieczności kierowania sprawy do Prokuratury Rejonowej w Kraśniku. Zarząd zapoznał się z notatką służbową sporządzoną w dniu 29.01.2008 r. Komisja w składzie Anna Mróz, Ryszard Ćwieka, Stanisław Sobótka dokonali odbioru robót malarskich związanych z pomalowaniem fragmentów ścian zniszczonych przez grafitti na budynkach Balladyny 2,4,6, Słowackiego 13 oraz Niepodległości 9. Wykonawca robót była firma „REMONTEX” – wynajęta na zlecenie sprawcy szkód. Roboty zostały wykonane prawidłowo. Prezes zapytał pozostałych członków Zarządu czy wyrażają zgodę na polubowne załatwienie sprawy, na co członkowie wyrazili zgodę;

- Zarząd udzielił pożyczkę z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na remont mieszkania;

- Pani Prezes poinformowała pozostałych członków Zarządu o podpisaniu umowy użyczenia z Gminą Miejską Kraśnik. W umowie tej Spółdzielnia zezwala Gminie Miejskiej Kraśnik na używanie części gruntu położonego przy ul. Krasińskiego 1 w obrębie geodezyjnym „Zachód” oznaczonego w ewidencji gruntów nr działki 203/52 i 203/55 z przeznaczeniem na budowę - przebudowę parkingu w celu uzyskania większej ilości miejsc postojowych;

- w związku z zaistniałą sytuacją na rynku papierów wartościowych, członkowie Zarządu, zastanowiali się co zrobić z funduszami stabilnego wzrostu posiadanymi przez Spółdzielnię. Nie chciano rozmawiać ani podejmować decyzji w tej sprawie bez konsultacji z Komisją ds. Papierów Wartościowych;

- Prezes poinformował pozostałych członków zarządu, o dzisiejszej wizycie lustratora p. Feliksa Żukowskiego z Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublina

- Zarząd zlecił wydzielić działkę pod wymiennikownią W1, ul. Krasińskiego. Osobą odpowiedzialną za dopilnowanie tej sprawy jest p. Teresa Majewska

- Zarząd zlecił przecięcie dęba na Dekutowskiego 6, ze względu na problem z parkowaniem samochodów;

- zarząd ustalił termin kolejnej raty dla osób kupujących mieszkania w nowo budowanym budynku wielorodzinnym przy ul. Popiełszki 1a do 15.04.2008 r. Osobą odpowiedzialną za poinformowanie osób zainteresowanych zarząd wyznaczył p. Teresę Majewską.

Ad.5.

- Prezes wystąpił z zapytaniem do pozostałych członków Zarządu, czy mają jakieś pytania,

sugestie lub wątpliwości – nikt z zebranych nic nie zgłosił.