POTOKÓŁ ZARZĄDU NR 8/2008
z posiedzenia Zarządu, w dniu 30 stycznia 2008 roku.
Obecni na posiedzeniu:
1. Piotr Iwan - Prezes Zarządu
2. Małgorzata Szwed - Z-ca Prezesa Zarządu
3.Dariusz Lisek - Członek Zarządu
4. Agata Kowalska - Członek Zarządu
5. Anna Szabat-Chruściel - Protokolant
Porządek obrad:
1. Otwarcie obrad i przyjęcie porządku obrad.
2. Sprawy członkowsko-mieszkaniowe.
3. Sprawy finansowe.
4. Sprawy bieżące.
5. Pytania i wątpliwości członków Zarządu.
Ad. 1
Otwarcia i przyjęcia porządku obrad dokonał Prezes Spółdzielni Piotr Iwan.
Następnie odczytano i zatwierdzono protokół z ostatniego posiedzenia Zarządu.
Ad.2
- Użytkownik lokalu zam. Kraśnik ul. Krasińskiego 8/24 przyjęto w poczet członków w związku z zawartą umową o budowę lokalu mieszkalnego przy ul. Popiełuszki 1a;
- Użytkownik lokalu zam. Kraśnik u. Grunwaldzka 8/7, przyjęto w poczet członków w związku ze stwierdzeniem nabycia spadku po zmarłych rodzicach.
Ad.3
- Główna Księgowa omawiała sytuację
finansową
Spółdzielni;
- w związku z przeprowadzoną inwentaryzacją
Główna Księgowa złożyła wniosek
o zlikwidowanie i zdjęcie ze stanu magazynowego
materiałów zgodnie z
przedstawionym wykazem;
- Zarząd zapoznał się propozycją rozksięgowania kosztów ogólnozakładowych przedstawioną przez Główną Księgową;
-
Główna
Księgowa zawiadomiła członków Zarządu, że została
uregulowana faktura
wystawiona przez Przedsiębiorstwo Instalacji Sanitarnych i
Elektrycznych
INTERBUD Sp.
z o.o.
- Główna Księgowa zawiadomiła członków Zarządu, że Urząd Miasta nie przychylił się do podania Spółdzielni w sprawie umorzenia naliczonych odsetek w kwocie 434,50 zł od wpłat z tytułu wieczystego użytkowania za rok 2005. W 2005 r. Spółdzielnia była w trakcie wykupu gruntów będących w wieczystym użytkowaniu i opłaty za wieczyste użytkowanie były dokonywane proporcjonalnie do czasu dokonania wykupu gruntów na własność Spółdzielni. Prezes zlecił Głównej Księgowej aby porozumiała się w tej sprawie z Radcą Prawnym;
- Zarząd zapoznał się z przedstawionym przez Główna Księgową wykazem papierów wartościowych i ich rentowności za lata 2006-2007.;
- Zarząd zapoznał się ze stanem papierów wartościowych na dzień 28.01.2008 r.;
- Zarząd
zapoznał się z zestawieniem funduszy wg stanu na dzień 28.01.2008 r.
(nabycia
i zbycia w ciągu
roku);
Ad.4.
- pismo
Państwa z prośbą o rozwiązanie zawartej umowy o budowę lokalu
mieszkalnego w bloku przy ul. Popiełuszki 1a/16 oraz
zwrot
wpłaconej I raty w kwocie 37 350 zł. Państwo na w/w mieszkanie
znaleźli
nabywcę. Specjalista ds. członkowsko-mieszkaniowych poinformował
członków
Zarządu, że w dniu 29.01.2008 r. z Panią została
zawarta umowa
o budowę mieszkania
w budynku przy ul. Popiełuszki 1a/16 i została wpłacona I rata na
mieszkanie. W
związku z powyższym Zarząd wyraził zgodę na zwrot wpłaconej kwoty
Państwu;
- pismo Pani zam. Kraśnik ul. Miedziana 12, z prośbą o polubowne załatwienie sprawy w sprawie grafitti namalowanych przez syna Pani na blokach mieszkalnych należących do Spółdzielni. Pani prosi o polubowne załatwienie sprawy na etapie Komisariatu Policji bez konieczności kierowania sprawy do Prokuratury Rejonowej w Kraśniku. Zarząd zapoznał się z notatką służbową sporządzoną w dniu 29.01.2008 r. Komisja w składzie Anna Mróz, Ryszard Ćwieka, Stanisław Sobótka dokonali odbioru robót malarskich związanych z pomalowaniem fragmentów ścian zniszczonych przez grafitti na budynkach Balladyny 2,4,6, Słowackiego 13 oraz Niepodległości 9. Wykonawca robót była firma „REMONTEX” – wynajęta na zlecenie sprawcy szkód. Roboty zostały wykonane prawidłowo. Prezes zapytał pozostałych członków Zarządu czy wyrażają zgodę na polubowne załatwienie sprawy, na co członkowie wyrazili zgodę;
- Zarząd udzielił pożyczkę z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych na remont mieszkania;
- Pani Prezes poinformowała pozostałych członków Zarządu o podpisaniu umowy użyczenia z Gminą Miejską Kraśnik. W umowie tej Spółdzielnia zezwala Gminie Miejskiej Kraśnik na używanie części gruntu położonego przy ul. Krasińskiego 1 w obrębie geodezyjnym „Zachód” oznaczonego w ewidencji gruntów nr działki 203/52 i 203/55 z przeznaczeniem na budowę - przebudowę parkingu w celu uzyskania większej ilości miejsc postojowych;
- w związku z zaistniałą sytuacją na rynku papierów wartościowych, członkowie Zarządu, zastanowiali się co zrobić z funduszami stabilnego wzrostu posiadanymi przez Spółdzielnię. Nie chciano rozmawiać ani podejmować decyzji w tej sprawie bez konsultacji z Komisją ds. Papierów Wartościowych;
- Prezes poinformował pozostałych członków zarządu, o dzisiejszej wizycie lustratora p. Feliksa Żukowskiego z Regionalnego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublina
- Zarząd zlecił wydzielić działkę pod wymiennikownią W1, ul. Krasińskiego. Osobą odpowiedzialną za dopilnowanie tej sprawy jest p. Teresa Majewska
- Zarząd zlecił przecięcie dęba na Dekutowskiego 6, ze względu na problem z parkowaniem samochodów;
- zarząd ustalił termin kolejnej raty dla osób kupujących mieszkania w nowo budowanym budynku wielorodzinnym przy ul. Popiełszki 1a do 15.04.2008 r. Osobą odpowiedzialną za poinformowanie osób zainteresowanych zarząd wyznaczył p. Teresę Majewską.
Ad.5.
- Prezes wystąpił z zapytaniem do pozostałych członków Zarządu, czy mają jakieś pytania,
sugestie lub wątpliwości – nikt z zebranych nic nie zgłosił.