Protokół nr 04/2015 z posiedzenia Rady Nadzorczej z dnia 30.04.2015


P R O T O K Ó Ł      NR   04/2015

z posiedzenia Plenum Rady Nadzorczej odbytego w dniu 30.04.2015r. w biurze Spółdzielni przy ul. Klonowej 5.

Obecni na posiedzeniu:

1.
Karczmarski Tadeusz
Przewodniczący Rady nadzorczej
2.
Dębski Władysław
Z-ca Przew. Rady
3.
Dąbrowska Bożena
Sekretarz Rady
4.
Greszeta Ryszard
Przew. Komisji Rewizyjnej
5.
Jarosz Magdalena
Członek Komisji Rewizyjnej
6.
Miękina Mariola
Członek Komisji Rewizyjnej
7. Jarocki Zbigniew
Przew. Komisji GZM i Inwestycji
8.
Niedziela Marek
Członek Komisji GZM i Inwestycji
9. Cis Andrzej
Członek Komisji GZM i Inwestycji

Zarząd Spółdzielni:

1.
Iwan Piotr
Prezes Zarządu
2.
Szwed Małgorzata
Z-ca Prezesa Zarządu
3.
Kowalska Agata
Członek Zarządu

Porządek obrad:

1. Otwarcie posiedzenia i przyjęcie porządku obrad.

2. Przyjęcie protokółu z poprzedniego posiedzenia.

3.Omówienie wyników lustracji za 2014 rok.

4. Zatwierdzenie sprawozdania Rady Nadzorczej za okres sprawozdawczy.

5. Zapoznanie ze sprawozdaniem Zarządu Spółdzielni z działalności za 2014 rok.

6. Omówienie tematów będących przedmiotem obrad Walnego Zgromadzenia.

7. Podjęcie uchwały w sprawie:

a) zaliczenia członków Spółdzielni do poszczególnych części Walnego Zgromadzenia;
b) zmiany „Regulaminu najmu lokali mieszkalnych w Spółdzielni Mieszkaniowej „Metalowiec” w Kraśniku.

8. Sprawy bieżące i organizacyjne.

Ad.1. Otwarcia posiedzenia dokonał Przewodniczący Rady Nadzorczej Pan Karczmarski Tadeusz stwierdzając obecność wymaganej liczby członków, co uprawnia Radę do podejmowania uchwał.

Porządek obrad przyjęto jednogłośnie.

Ad.2. Protokół nr 3/2015 przyjęto jednogłośnie, bez uwag.

Ad.3. Omówił Furtak Dariusz lustrator przeprowadzający lustrację zgodnie z zawartą umową z Regionalnym Związkiem Rewizyjnym Spółdzielni Mieszkaniowych w Lublinie. Lustracją Spółdzielni zostały objęte następujące zagadnienia:

  • podstawy prawne i zakres działania;
  • organizacja wewnętrzna, zatrudnienie i sprawy pracownicze;
  • działania organów samorządowych;
  • zagadnienia członkowsko-mieszkaniowe;
  • gospodarka zasobami mieszkaniowymi;
  • gospodarka remontowa;
  • zagadnienia inwestycyjne;
  • gospodarka materiałowa;
  • gospodarka finansowa.

Ustalenia lustracji zawarte w protokole wynikają z faktów zawartych w dokumentach przedłożonych lustratorowi oraz wyjaśnień złożonych przez członków zarządu i pracowników Spółdzielni. Ustalenia zawarte w protokole lustracji pozwalają na wydanie pozytywnej oceny funkcjonowania i efektów pracy samorządu Spółdzielni. Pan Furtak nie zawarł w protokole żadnych nieprawidłowości i sądzi, że nie będzie ze strony związku wniosków polustracyjnych. Otrzymamy ze związku list polustracyjny, który zostanie odczytany na Walnym Zgromadzeniu.

Ad.4. Sprawozdanie z działalności Rady Nadzorczej za okres od dnia 01.04.2014 roku do dnia 30.04.2015 r. roku odczytał Przewodniczący Rady Pan Karczmarski Tadeusz . Sprawozdanie przyjęto jednogłośnie bez uwag.

Ad.5. Omówił Piotr Iwan Prezes Zarządu. Sprawozdanie Zarządu zostało sporządzone tak, aby wszystkie informacje były w jednym miejscu. Jest to dokument służący Zarządowi, Radzie Nadzorczej i pracownikom. Sprawozdanie jest dokumentem porównawczym, ponieważ zawarta jest w nim działalność Spółdzielni na przestrzeni poszczególnych lat.
Zwróciliśmy uwagę na najistotniejsze sprawy, które były w 2014 roku. Sprawozdanie zostanie umieszczone na naszej stronie internetowej.

Ad.6. Omówił Piotr Iwan Prezes Zarządu. Na najbliższym Walnym Zgromadzeniu, będziemy przedstawiać do zatwierdzenia uchwały w sprawach: podziału zysku netto Spółdzielni za 2014 rok, zbycia nieruchomości gruntowych położonych w Kraśniku, obręb Zachód oznaczonymi numerami ewidencyjnymi nr 197/22, nr 94/6, a także nieruchomości w postaci działek, które powstaną w następstwie podziału geodezyjnego działek oznaczonych numerami ewidencyjnymi nr 197/22 i 94/6 opisanymi wyżej oraz udziałów w tych nieruchomościach, przyjęcia sprawozdania Zarządu oraz sprawozdania Rady Nadzorczej za okres sprawozdawczy, przyjęcia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2014 r.

Ad.7. a) zaliczenie członków Spółdzielni do poszczególnych części Walnego Zgromadzenia

Agata Kowalska Główna Księgowa omówiła wstępny podział wyniku finansowego Spółdzielni za 2014 rok.

Uchwała nr 14/2015

§ 1.

  1. Nie dokonuje się podziału Walnego Zgromdzenia na części.
  2. Walne Zgromadzenie członków oczekujących, członków osiedla: „Słoneczne I”, „Słoneczne II” „Południe”, „Metalowiec” i „Młodych” odbędzie się w tym samym terminie.

§ 2.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 30.04.2015 r.

Wyniki głosowania:

1.
Cis Andrzej
za
2.
Dąbrowska Bożena
za
3.
Dębski Władysław
za
4.
Greszeta Ryszard
za
5.
Jarocki Zbigniew
za
6.
Jarosz Magdalena
za
7.
Karczmarski Tadeusz
za
8.
Miękina Mariola
za
9.
Nawrocka Iwona
nieobecna
10.
Niedziela Marek
za

Niniejszą uchwałę przyjęto 9 głosami, przy 0 przeciwnych.

Ad.7. b) zmiana „Regulaminu najmu lokali mieszkalnych w Spółdzielni Mieszkaniowej „Metalowiec” w Kraśniku

Agata Kowalska Główna Księgowa omówiła wstępny podział wyniku finansowego Spółdzielni za 2014 rok.

Uchwała nr 15/2015

§ 1.

Dokonać zmian w „Regulaminie najmu lokali mieszkalnych w Spółdzielni Mieszkaniowej „Metalowiec” Kraśniku” i przyjąć tekst jednolity Regulaminu uwzględniający powyższe zmiany stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2.

Traci moc „Regulamin najmu lokali mieszkalnych w Spółdzielni Mieszkaniowej „Metalowiec” w Kraśniku” uchwalony w dniu 21.07.2008 r.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 30.04.2015 r.

Wyniki głosowania:

1.
Cis Andrzej
za
2.
Dąbrowska Bożena
za
3.
Dębski Władysław
za
4.
Greszeta Ryszard
za
5.
Jarocki Zbigniew
za
6.
Jarosz Magdalena
za
7.
Karczmarski Tadeusz
za
8.
Miękina Mariola
za
9.
Nawrocka Iwona
nieobecna
10.
Niedziela Marek
za

Niniejszą uchwałę przyjęto 9 głosami, przy 0 przeciwnych.

Ad.8. Sprawy bieżące i organizacyjne omówił Piotr Iwan Prezes Zarządu.

  • po półtorej roku udało się nam przebrnąć przez skomplikowane procedury Banku Gospodarstwa Krajowego związane z przekształceniem mieszkania lokatorskiego w prawo odrębnej własności. W sumie mamy 4 bloki wybudowane z Krajowego Funduszu Mieszkaniowego, myślimy, że kolejne przekształcenia będą odbywały się szybciej;
  • w szybkim tempie powstaje budynek Wyszyńskiego 18, budowane jest już II piętro, sprzedanych mamy 23 mieszkania, nadal pozostają nam 2 wolne mieszkania. Mamy nadzieje, że blok zostanie oddany do użytku we wrześniu;
  • dalej do sprzedaży mamy mieszkanie z tzw. „odzysku” przy ul. Niepodległości 21/20 o powierzchni użytkowej 48,55 m². Obniżyliśmy cenę za sprzedaż tego mieszkania do 2 000 zł/m²;
  • posiadamy do sprzedania lokal użytkowy przy ul. Dekutowskiego 6 o powierzchni użytkowej 6,44 m²;
  • Zarząd odbył kilka spotkań z poszczególnymi nieruchomościami w sprawie zakładania podzielników w ich blokach;
  • posiadamy już koncepcje budowy parkingu przy ul. Dekutowskiego 7, przebudowy parkingu przy ul. Popiełuszki 4-5 oraz zjazdu z parkingu pomiędzy budynkami Zielińskiego do ulicy Wyszyńskiego. Firma „TaMaR-DROG” Pana Tomasza Lisa i Pana Marka Oleszczuka z Lublina, która wykona budowlano-wykonawczy projekt parkingów z oświetleniem, monitoringiem;
  • jesteśmy w trakcie robienia projektu na kanalizacje deszczową na osiedlu Słonecznym II;
  • Urząd Miasta ma robić II etap parkingu Wyszyńskiego za kwotę 242 000 zł, firma wykonawcza to Eko-drogpol z Urzędowa;
  • odbył się przetarg na wykonanie remontu elewacji, klatek schodowych, balkonów i podestów. Remonty będą robione przez 4 firmy, które przystąpiły do przetargu z uwagi na różne ceny na poszczególne nieruchomości tj. Budomat Sp. z o.o., REMONTEX, HAREX, BASTER-BUD. Wszystkie firmy są z Kraśnika. Prace remontowe ruszają od 1 maja bieżącego roku. Z Panem Stefanem Śmierzyńskim podpisaliśmy umowę na pełnienie funkcji Inspektora nadzoru;
  • nasz pracownik Piotr Szabat leży w szpitalu, zatrudniliśmy w zastępstwie na umowę zlecenie Pana Artura Kursę;
  • uchwałą Rady Miasta została zmieniona stawka za wywóz śmieci z 6 zł na 9 zł segregowane śmieci oraz z 9 zł na 15 zł niesegregowane;
  • powiększamy placu manewrowego przy budynku Spółdzielni poprzez przesuniecie ogrodzenia, w kierunku nieruchomości Klonowa 7 o 1,5 m, uzyskujemy zgody mieszkańców;
  • serdecznie zapraszamy na Walne Zgromadzenie wszystkich członków Rady Nadzorczej;
  • Prezes Zarządu złozył pismo o wykluczenie Pani Modrzejewskiej z ul. Klonowa 13, z uwagi na rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji na temat Spółdzielni niczym nieuzasadnionych;
  • na wniosek mieszkańców nieruchomości Zielińskiego 11 dokonaliśmy zmiany w planie remontowym. Miała być malowana ściana północna a decyzja mieszkańców zostanie pomalowana ściana wschodnia;
  • trwa badanie bilansu.

Na tym protokół zakończono i podpisano.